Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Ενημερωτικό υλικό διαχείρισης του στρες την περίοδο του κορονοϊού, από το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού δημιούργησε ενημερωτικό υλικό που απευθύνεται σε παιδιά, έφηβους και τις οικογένειές τους (διαθέσιμες σε ελληνικά, αγγλικά, αραβικά, φάρσι και ουρντού) με τρόπους διαχείρισης του στρες στην περίοδο του κορονοϊού καθώς και προτεινόμενες δραστηριότητες.

Δραστηριότητες: GreekEnglishArabicFarsiUrdu
Τρόποι διαχείρισης του στρες: GreekEnglishArabicFarsiUrdu

Πηγή: https://ddp.gr/useful-material-for-coronavirus/


Ο κορωνοϊός δεν μας σταματά! (Από το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού)

Το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού μας ενημερώνει πως η υλοποίηση όλων των προγραμμάτων του συνεχίζουν κανονικά!

Τόσο οι ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες που προσφέρουν σε ευάλωτα παιδιά (και τις οικογένειές τους εφόσον υπάρχουν), όσο και οι δημιουργικές και παιδαγωγικές δράσεις τους συνεχίζονται από απόσταση και προσαρμόζονται στις έκτακτες συνθήκες που βιώνουμε όλοι.

Στον κεντρικό χώρο του Δικτύου (Αλκαμένους 11) βρίσκεται προσωπικό ασφάλειας για αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών. Επιπλέον, τα τηλέφωνα όλων των χώρων που υλοποιούνται τα προγράμματά τους παραμένουν πάντα σε ισχύ και εκπρόσωπος του Δικτύου είναι πάντα διαθέσιμος να εξυπηρετήσει για οποιοδήποτε θέμα σχετικό με το πεδίο δράσης μας.

Το υπόλοιπο προσωπικό εργάζεται από το σπίτι του και προετοιμάζει σε καθημερινή βάση διαδικτυακό υλικό στο πλαίσιο των προγραμμάτων που υλοποιεί το Δίκτυο.

Το διαδικτυακό υλικό τους, με τον γενικό τίτλο «Η Βιβλιοθήκη μας στο σπίτι σου», έχει πάντα στόχο να φέρει τα παιδιά σε επαφή με τα δικαιώματά τους. Ανάμεσα στα δικαιώματα είναι και αυτά της έκφρασης, της γνώσης, της πληροφόρησης και της ψυχαγωγίας, τα οποία γίνονται πιο επιτακτικά σε αυτές τις συνθήκες περιορισμού και απομόνωσης που επιβάλλει ο κορονοϊός.

“NCR Youth Center Home Edition”! Τι θα λέγατε για λίγη κλασική μουσική; (Από το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού)


Δράση για εφήβους
Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να φέρουμε κοντά σας όλα όσα μοιραζόμασταν, αλλά μπορούμε να κρατήσουμε ζωντανή την όρεξή σας!

Για εσάς που νοσταλγείτε το μάθημα της μουσικής, αλλά και για εσάς που αναζητάτε ανανέωση στα μουσικά σας ακούσματα, έχουμε υλικό για μελέτη.

Ο εθελοντής του “Εφηβικού Δικτύου” Νίκος Κορδέλης είναι εδώ, ακολουθήστε το link και δείτε τι έχει ετοιμάσει για εσάς! Μείνετε συντονισμένοι/ες – την επόμενη βδομάδα πάλι κοντά σας με νέο υλικό.”

Η κλασική μουσική
Πολλές φορές στην καθημερινότητα μας, όταν λέμε “κλασική μουσική” εννοούμε οτιδήποτε έχει ορχήστρα, μουσικά κομμάτια που δεν είναι τα γνωστά μας τραγούδια ή σύνολα από όργανα που δεν είναι σύγχρονα και ηλεκτρικά. Στην πραγματικότητα, όμως, η κλασική μουσική είναι ιδιαίτερο στυλ του 18ου και του 19ου αιώνα, που άφησε ιστορία και επηρέασε ό,τι ήρθε μετά. Την χαρακτηρίζουν οι καθαρές μελωδίες, με κάποια όργανα να έχουν ρόλο συνοδευτικό και άλλα να βγαίνουν μπροστά. Οι συνθέτες της κλασική μουσικής προσπαθούσαν να δείξουν πώς η μουσική ενώνει τους ανθρώπους από όλο τον κόσμο, έβλεπαν τη μουσική σαν παγκόσμια γλώσσα.

Οι πιο γνωστοί συνθέτες της κλασικής περιόδου ήταν ο Joseph Haydn, ο Wolfgang Amadeus Mozart και ο Ludwig van Beethoven, που μαζί αποτέλεσαν τη “Σχολή της Βιέννης”. Παρακάτω, μερικά έργα τους:

Joseph Haydn 
Kονσέρτο για τσέλο σε Ντο Μείζονα
https://www.youtube.com/watch?v=JGBZIfaxfrM
Συμφωνία αρ. 45
https://www.youtube.com/watch?v=KXctarOxRz8
Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 76
https://www.youtube.com/watch?v=C10-45oHfvc

Wolfgang Amadeus Mozart 
Μικρή νυχτερινή μουσική
https://www.youtube.com/watch?v=oy2zDJPIgwc
Συμφωνία αρ. 40
https://www.youtube.com/watch?v=JTc1mDieQI8
Rondo Alla Turca
https://www.youtube.com/watch?v=HMjQygwPI1c

Ludwig van Beethoven
Συμφωνία αρ. 5
https://www.youtube.com/watch?v=fOk8Tm815lE
Η σονάτα του σεληνόφωτος
https://www.youtube.com/watch?v=4Tr0otuiQuU

Πηγή: https://ddp.gr/

Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Πρόσκληση σε διαδικτυακή συνάντηση σύνδεσης και ενδυνάμωσης στον καιρό της πανδημίας με τίτλο: «Προσεγγίζοντας τη Ζωή και το Θάνατο: Από την απώλεια και το πένθος στην ψυχική ανθεκτικότητα »


Η Δ/νση Δ.Ε. Β΄ Αθήνας σε συνεργασία με την Δ/νση Π.Ε. Β’ Αθήνας, μέσω των αντίστοιχων Υπευθύνων Αγωγής Υγείας,  σε συνέχεια των κοινών δράσεων και παρεμβάσεων τους για την υποστήριξη των μελών της σχολικής κοινότητας στον καιρό της πανδημίας συνδιοργανώνουν, σε συνεργασία με την ΜΕΡΙΜΝΑ, διαδικτυακή συνάντηση  σύνδεσης και ενδυνάμωσης για εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων περιοχής ευθύνης τους με τίτλο: «Προσεγγίζοντας τη Ζωή και το Θάνατο: Από την απώλεια και το πένθος στην ψυχική ανθεκτικότητα», την Δευτέρα 04/05/2020 και ώρες 18:00-20:00.

Προσκεκλημένοι ομιλητές θα είναι η κ. Ελευθερία Ράλλη και ο κ. Αλέξανδρος Βαλλίδης, ψυχολόγοι του Συμβουλευτικού Κέντρου Αθήνας της ΜΕΡΙΜΝΑΣ.

Στόχος της συνάντησης αυτής είναι η σύνδεση και η ενδυνάμωση των μελών της σχολικής κοινότητας μέσα από την επιστημονική και έγκυρη ενημέρωση και ευαισθητοποίησή  τους σε θέματα (α) αγωγής γύρω από τη ζωή, το θάνατο και το θρήνο, (β) στήριξης μαθητών που βιώνουν απώλειες και (γ) οργάνωσης ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσεων στη σχολική κοινότητα.

Θα συζητηθούν:
-    Πώς θρηνούν τα παιδιά και οι έφηβοι
-    Πότε να ανησυχούμε
-    Ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών ώστε να τα στηρίξουμε
-  Τι θα διευκόλυνε τους εκπαιδευτικούς ως προς το ρόλο τους στην στήριξη των παιδιών

Ο αριθμός των συμετεχόντων/-ουσών που μπορούν να συνδεθούν μέσω της πλατφόρμας και να λάβουν μέρος στην συζήτηση, θέτοντας ερωτήματα στον ομιλητή, ανέρχεται στα 500 άτομα. Διερευνάται η δυνατότητα να γίνεται ταυτόχρονη αναμετάδοση μέσα από πλατφόρμες μεγαλύτερης εμβέλειας, ώστε να μπορεί να την παρακολουθήσει το ευρύτερο κοινό, χωρίς όμως τη δυνατότητα ερωτήσεων.

Απαιτείται προεγγραφή, μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOb4Uebo6WWIj7lc5kMxelk_69ESwKGdcdeE6YeX5f7Zrz5Q/viewform
μέχρι την Σάββατο 02/05/2020 στις 14:00.

Οι συμμετέχοντες/-ουσες θα επιλεγούν με βάση τη χρονοσήμανση συμπλήρωσης της φόρμας και θα ενημερωθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την διαδικασία και τον κωδικό  σύνδεσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί.

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών είναι προαιρετική.